Digitala möten
Det har gått fort med digitala möten utvecklingen har tagit stora kliv framåt. Vi vet att många känner sig osäkra på de olika lösningarna som finns. Vi har försökt ge er svar om olika typer om digitala möten här. Har du frågor kan du alltid kontakta oss. Vill du arrangera ett digitalt möte men vet inte hur det går till? Vi hjälper dig! Vi kan möten och vi kan digitala möten.
Plattformar
för digitala möten
Digitala möten är möten som sker digitalt på olika plattformar t ex Teams, Zoom, Skype och Google Meet med flera. Fördelen med digitala möten är att de involverade inte behöver befinna sig på samma plats eller ens i samma land. Digitala möten öppnar för många nya möjligheter och kan delas upp i olika kategorier som presenteras på denna sida.
Allmänna tips inför digitala möten
- Om möjligt, testa all teknisk utrustning i förväg och uppmana även alla deltagare att göra detsamma.
- Om du själv inte har så bra koll på all teknisk utrustning: Be om hjälp!
- Se till att alla deltagare stänger av mikrofonen när de inte pratar. Ju större möte desto viktigare.
- Säkerställ att internetuppkopplingen är stabil och väl fungerande.
- Kläderna är viktiga. Smårandigt och smårutigt mönster på kläderna kan få störande effekter under videomötet.
- Kom ihåg att ta pauser! Högst 45 minuter mellan pauserna.
- Se till att dina möten är dynamiska, med olika tempo och innehåll.
- För att öka intressenivån kan det vara en bra idé att ha flera olika talare.
Webinar
– kurser och föreläsningar
Idag är det vanligt med webinar och det passar utmärkt för olika typer av kurser och föreläsningar.
Webinar innebär att du sänder din föreläsning eller kurs och att alla deltagare är med på länk. Det här är ett fantastiskt verktyg när du vill nå deltagare från hela världen på samma gång. Webinar kan också vara ett komplement till en längre utbildning där man kombinerar webinar och fysiska träffar för gruppdiskussioner och workshops.
Hos Citykonferensen har vi konferenslokaler, teknisk utrustning och den expertis som krävs för att ditt webinar ska bli lyckat.
Digital konferens
– scenproduktion med interaktion
Digital konferens är som en vanlig större konferens, fast med fler möjligheter.
Med en digital konferens kan du låta dina deltagare själva välja om de ska vara med på plats eller om de ska vara med på länk – s.k videokonferens. Som utbildningsföretag kan du nå många fler deltagare.
Det krävs en hel del utrustning för att en digital konferens ska bli lyckad. Det krävs också mycket planeringsarbete. Vi hjälper dig gärna med planeringen av din digitala konferens. Vi hjälper dig med allt från val av konferenslokal, teknik, mat, pauser och allt som rör din konferens. Vi vill att din konferens blir lyckad! Om du fyller din konferens med innehåll så hjälper vi dig med alla andra val.
TV-studio
– klassisk tv-produktion
Vi har lokalen och tekniken som krävs för en riktig tv-studioproduktion.
Allt du behöver göra är att fylla din sändning med innehåll så ordnar vi resten. Vi ser till att all teknik är perfekt anpassad till just ditt event. Vi har alltid kunnig personal som filmar, redigerar och ser till att allting fungerar som det ska. Vi ser också till att ni som är på plats får kaffe, fika och mat så att energin kan vara på topp under hela sändningen.
Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss. Vi hjälper dig och svarar på dina frågor.
Hybridmöte
– möte med deltagare på plats och på länk
För ett lyckat hybridmöte krävs det en del tekniska lösningar för att det ska kunna bli så bra som möjligt. Vi hjälper er med en skräddarsydd lösning som passar just ert event eller möte.
Bra att tänka på inför ett hybridmöte
- Hur många ska vara på plats i lokalen samt hur många ska vara på länk?
- Ska talaren vara på plats eller på länk?
- Är det flera talare?
- Ska alla vara delaktiga i mötet?
- Behöver mötet delas upp i olika mindre rum för diskussioner i grupp?
- Ska alla kunna interagera och ställa frågor?
- Ska frågorna ställas i en chattfunktion eller muntligt?
- Skriv ett körschema för hela dagen